Insiktsfullt

I “PC för Alla” som kom i min inbox på jobbet idag har de en artikel om hur man undviker att bli lurad i datorbutiken. En sådär intressant artikel men längst ner har de sammanställe en “supporttrappa” som jag tyckte var himla insiktsfull.

Steg 1. Charma
“Du kanske inte alltid tänker på det men butikspersonal fungerar på samma sätt som alla andra. Om du är otrevlig och aggressiv är chansen liten att du får bra service.”

WOW! -supersmart. Det är dessutom något som 80% av sveriges befolkning inte räknat ut själva…

Sen gillade jag nästa steg också, mycket för att vi på festen i lördags faktiskt pratade om precis den grejen.

Steg 2. Använd bimbotricket

-Strålande!

Jag har vid ett tillfälle misslyckats att köpa flatkabel till min diskettstation i en butik men det gick utmärkt att köpa “en sån där platt sladd som sitter inuti lådan och går till hårddisken” (sagt med huvdet på sned och med ett lite infantilt röstläge…) Samma butik hade då kabeln… (Den här incidenten hade jag helt glömt men L påminde mig om den i lördags så jag minns inte EXAKT vad jag sa men…)

Bimbotricket fungerar utmärkt om man är tekniskt kunnig tjej. Att VISA att man är en sådan är livsfarligt. Det är nog lite hotfullt… UNDVIK facktermer eller korrekta benämningar och spela DUM.

Nu ska jag läsa vidare i tidningen så att jag kan lämna vidare den till nästa pryltoking sen.

Ett svar på ”Insiktsfullt”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *